اسانسور هیدرولیکی چیست ؟

شرکت آسانسور افق پیما در اصفهان - آسانسور

اسانسور هیدرولیکی چیست؟

آسانسور هیدرولیکی به دلیل داشتن مکانیزم هیدرولیکی در حرکت از امنیت بالایی برخوردار است، طراحی ساده آسانسور های هیدرولیکی سبب افزایش راندمان آن ها شده است. آسانسور های هیدرولیکی از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند و فضای کمی را اشغال می کنند همچنین درصد خرابی قطعات بسیار کم است. آسانسور های هیدرولیکی برای راندن روغن به درون سیلندر و پیستون از پمپ فشار روغن، موتور و شیر صنعتی استفاده می‌کند، این عملکرد سبب به حرکت درآوردن اتاقک آسانسور می شود. انواع اسانسور هیدرولیکی شامل مسافربر، بیمارستانی، باربر و خودروبر که ظرفیتی بین 300 تا 2000 کیلوگرم دارند.

انواع و مشخصات فنی اسانسور هیدرولیکی

  • نوع معمولی

این نوع از سیلندرهای زیرزمینی استفاده می‌کند و برای ساختمان‌های کم‌ارتفاع ۲ تا ۵ طبقه(گاهی تا ۸ طبقه) بسیار مورد استفاده است. سرعت آسانسور هیدرولیکی در حدود یک متر در ثانیه است.

  • نوع بدون حفره (Holeless)

این نوع در سال‌های ۱۹۷۰ توسعه ‌یافت و از سیلندر روی زمین استفاده می‌کند. این تغییر کاربری باعث تغییر در قیمت و ایجاد کارکرد بهتر محیطی برای ساختمان‌های دو الی چهار طبقه شده است.

  • نوع Roped

در این مدل از آسانسورها جک و یا پیستون از طریق سیم بکسل به کابین متصل شده است.

آسانسورهای هیدرولیکی از پمپ فشار روغن، موتور و شیر صنعتی برای راندن روغن به درون سیلندر و پیستون استفاده می‌کند که در نتیجه‌ی آن اتاقک آسانسور به حرکت در می‌آید.

مشخصات فنی اسانسور هیدرولیکی

  • آسانسور های هیدرولیکی بدون اینکه به گاورنر نیاز داشته باشد به سامانه ایمنی ضد سرقت مجهز هستند.
  • آسانسور های هیدرولیکی را می توانید در مکان هایی با چاله کم ارتفاع نصب کنید.
  • برای نصب این نوع آسانسور ها نیازی به ساختن موتورخانه در بالای چاهک آسانسور نیست.
  • حتی در مکان هایی که چاه و چاله آسانسور پیش بینی نشده می توانید آسانسور هیدرولیک را نصب کنید.
  • در ساخت پاوریونیت آسانسور از پمپ های روغن دنده ای ، پره ای واسکرو استفاده می شود.
  • حرکت سریع ، نرم و بی صدا.
  • فقط در هنگام بالا رفتن، آسانسور برق مصرف می کن به همین دلیل در مصرف انرژی بسیار صرفه جو است.
  • جهت حمل کابین مجهز به کاراسلینگ می باشد.
  • برق مورد استفاده تک فاز یا سه فاز.

شرکت آسانسور در اصفهان-آسانسور هیدرولیک

مزایای آسانسور هیدرولیکی

  1. مهم ترین نکته ای که در آسانسور هیدرولیک باید بدانید این است که در این نوع آسانسور نیازی به چاه آسانسور نمی باشد و می توان این آسانسور را در نمای ساختمان به صورت پانارومیک یا شیشه ای نصب کرد.
  2. خرابی کمتر و حرکت نرم و بی صدای آسانسور هیدرولیکی نسبت به آسانسور کششی.
  3. بی صدا بودن انواع آسانسور هیدرولیکی به این علت است که موتور فقط در حالت رفت کابین به سمت بالا روشن است و کار می کند و در هنگام پایین آمدن کابین موتور کاملا خاموش است.
  4. حذف موتورخانه در بالای ساختمان و کاهش هزینه ساخت این اتاق و فشاری که بر سازه ساختمان است کمتر می شود.
  5. در آسانسور هیدرولیک ۴۰ درصد مصرف آهن کشی کمتری نسبت به آسانسور کششی داریم و این یعنی هزینه کمتر برای کارفرما در یک پروژه بزرگ.
  6. امکان افزایش یک طبقه به آسانسور (پشت بام) مناسب برای ساختمان هایی که روف گاردن.
  7. یا هر نوع پشت بامی که از آن استفاده می شود.
  8. کاهش هزینه ساخت چاهک آسانسور.
  9. افزایش ظرفیت کابین تا ۱۵ درصد نسبت به آسانسور کششی.
  10. ایمنی بالا و طول عمر مفید بیشتر در محیط مرطوب.
  11. در مکان های رطوبتی ایران مانند شمال و جنوب ، آسانسور های هیدرولیکی بسیار ایده آل اند.
  12. مناسب برای اجرا در ساختمان های قدیمی و تاریخی مانند موزه ها و غیره.
  13. در ساختمان های قدیمی از سازه های خود ایستا، برای نصب انواع آسانسور هیدرولیکی استفاده می کنند.
  14. جابجایی بار های فوق سنگین به وسیله این نوع آسانسور.

شرکت آسانسور در اصفهان-مجری آسانسور هیدرولیکی و خانگی

ویژگی های اسانسور هیدرولیکی

  • سهولت و سرعت عمل در عملیات نجات اضطراری

به دلیل نبود موتور در موتورخانه و نیاز نبودن برای رسیدن به طبقه آخر و اینکه هیچ نیازی نیست تا فک ترمز را رها کنید و بعد سیم بکسل ها را تا جایی که نشان گذاری شده است برسانید و به این نکته دقت کنید که اگر چنانچه سیم بکسل ها نشانه گذاری نشده باشند شما به هیچ عنوان توانایی رساندن کابین به سر طبقه را نخواهید داشت، اما در آسانسور هیدرولیک حتی اگر برق برود با تخلیه روغن و پایین آمدن جک آسانسور خودش به پایین ترین طبقه یعنی همکف می رسد.

  • ایمنی در زمان وقوع زلزله

به دلیل اینکه در انواع آسانسور هیدرولیکی هیچ گونه وزنه و سیم بکسلی به کار نرفته است و زمان وقوع زلزله و تکان های شدید، احتمال سقوط کابین و یا افتادن وزنه ها روی کابین به هیچ عنوان وجود ندارد؛ بنابراین شما با انتخاب آسانسور هیدرولیک به جای آسانسور کششی (موتورخانه ای) سلامت جان ساکنین را در هنگام وقوع زلزله در آسانسور های هیدرولیکی تضمین کرده اید.

  • استفاده از فضای مؤثر ساختمان برای موتورخانه

به این خاطر که رابط بین جک و پاوریونیت فقط یک شلنگ پلاستیکی می باشد به همین خاطر شما می توانید موتور را در پایین ترین طبقه و در جاییکه به اصطلاح پرتی ساختمان است جایگذاری کنید. به ازای هر ۱۰ متر شلنگ ۱ بار افت فشار خواهید داشت پس دقت کنید که موتور را به لحاظ قدرت باید درست انتخاب کنید.

انواع آسانسور هیدرولیکی و خانگی

محدودیت های آسانسور هیدرولیک

  • محدودیت ارتفاع در اسانسور هیدرولیکی

به دلیل آنکه انواع آسانسور هیدرولیکی از جک استفاده می کند محدودیت در ارتفاع داریم مقدار این محدودیت در جک های مستقیم ۲۲ متر و محدودیت ارتفاع مفید برای جک های غیر مستقیم به ۲۸ متر می رسد.

  • محدودیت سرعت

حداکثر سرعت در آسانسور های هیدرولیک ۱ متر می باشد و این در حالی است که به تازگی شرکت میتسوبیشی در آسانسور کششی به سرعت ۲۴ متر بر ثانیه هم رسیده است و پس از آن شرکت کانه با ۱۷ متر بر ثانیه توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری برسند.

مزایا و معایب اسانسور هیدرولیکی

همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسور هیدرولیکی هزینه‌ ی کمتری نسبت به آسانسور های کششی دارد و آن ‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسور ها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن ‌ها نسبت به نوع کششی قدرتمندتر هستند.

از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود.

در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند.

همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسور هیدرولیکی برای ساختمان ‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

تجهیزات آسانسور هیدورلیکی-شرکت آسانسور در اصفهان

تجهیزات تخصصی اسانسور هیدرولیکی

  • شیر ضد ترکیدگی (Rupture Valve)
  • شیر اضطراری (Emergency Valve)
  • شیر ضد سقوط (Counter Balance Valve)
  • پمپ دستی (Hand Pump)
  • گرمکن روغن (Oil Heater)
  • شیر دستی ربع گرد (Shut of Valve)
  • سوئیچ تشخیص فشار (Pressure Switch
  • سامانه هیدرولیکی قدرت (پاوریونیت)

این سامانه، در دو نوع الکتروموتور درون مخزن و الکترو موتور بیرون مخزن و نیز با دو شکل متفاوت الکتروموتور داخل روغن(غوطه ور) و بیرون روغن و سه نوع پمپ اسکرو، پره ای و یا دنده ای برای قدرت های سبک، متوسط و سنگین و تجهیز شده به شیر چهار سرعته ساخته می شود.

  • جک هیدرولیک

این نوع جک ساخته شده از لوله های استاندارد و دو نوع شافت جک پالش شده یا کروم شده و پکینگ های اروپایی.

  • انواع درب تابلو برق و فرمان مطابق با استاندارد EN81
  • شیر برقی (مهم ترین مزیت این نوع شیر، ایجاد سرعت تدریجی و بسیار نرم هنگام حرکت و توقف کابین نیز می باشد).
  • کاراسلینگ
  • انواع درب طبقه (لولایی، اتوماتیک (تلسکوپی، سانترال))
  • انواع درب کابین (اتوبوسی، اتوماتیک (تلسکوپی، سانترال))

شرکت نصب و راه اندازی آسانسور در اصفهان

آسانسور به دلیل قطع برق ساختمان، استفاده نادرست از آن و نقص الکتریکی و یا مکانیکی ممکن است متوقف و عملکرد آن مختل گردد، بنابراین باید از افراد متخصص در جهت رفع این مشکلات کمک گرفت. ایمنی آسانسور یکی از مهمترین فاکتور ها برای سازندگان این حوضه بوده است، از این رو برای آسانسور سیستم های تهویه، ترمز، زنگ خطر، تلفن ارتباط با اتاق فرمان و غیره طراحی و اجرا می شود.

افق پیما یکی از بهترین فعالان شرکت آسانسور در اصفهان دارای پروانه طراحی و مونتاژ ، نصب و تعمیر آسانسور و بالابر برقی از وزرات صنعت، معدن و تجارت و گواهی عضویت از اتحادیه و سندکیای آسانسور و پله برقی مي باشد. اين شركت عرضه كننده انواع آسانسورهای خانگی، کششی، هیدرولیکی، بیماربر یا تخت بر، پله پیما، خودروبر، ضد انفجار، ضد غبار، گیرلس و غیره با ظرفیت های مختلف و متنوع و با کیفیت است.

 

شرکت افق پیما متخصص در طراحی و ساخت انواع آسانسور در اصفهان همواره پاسخگوی شما عزیزان است.

برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات خود همچنین برای دریافت خدمات طراحی و نصب و راه اندازی انواع آسانسور با ظرفیت های متنوع می توانید با متخصصین افق پیما تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

شرکت آسانسور در اصفهان


نوشته: اخبار و مقالات، پشتیبانی و سئو: آوین نت


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *