نگهداری و تعمیرات آسانسور

تعمیرات آسانسور نیازمند دانش کامل نصب آسانسور است، چرا که تعویض کامل هر قطعه معیوب مستلزم نصب صحیح آن است. بنابراین تعمیرات پس از نصب قرار می گیرد.به علت محدود بودن تعداد آسانسورهای سریع السیر و جدید همه متخصصین توانایی آشنایی و شناخت کامل از ویژگی های آن را ندارند و نمی توانند با حضور فیزیکی و مشارکت در نصب این آسانسورها، به دانش و تجربیات خود را بیفزایند.

سرویس و نگهداری آسانسور عبارتست از بازیینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستمهایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد. از اینرو اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسور نبوده و یک آسانسور صرفنظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد.

به‌حداقل رساندن خرابی ها و تعمیرات آسانسور و بالابر

هرچندکه آسانسورها انواع مختلفی دارند، صرف‌نظر از نوع آسانسور، حتی آسانسورها بسیار مدرن نیز نیاز به مراقبت همیشگی دارند. عدم توجه به سرویس و نگهداری آسانسور کار را به تعمیر آسانسور خواهد کشاند. اگر همه مسافران به حفظ آسانسور متعهد باشند و از نیاز به سرویس آسانسور چشم‌پوشی نشود، جای نگرانی ندارد، آسانسور به خدمت کردنش ادامه خواهد داد و نیازی به تعمیرات آسانسور نیست.

تعمیرات و نصب آسانسور-شرکت آسانسور در اصفهان

  • مراقبت از درها

درهای آسانسور طی سال‌ها استفاده، متحمل استهلاک و فرسودگی می‌شوند؛ هربار که یک آسانسور متوقف می‌شود، اپراتورهای درها حداقل دوبار فعال می‌شوند، خصوصاً اگر مسافر آسانسور، در را دستی باز کند. جایگزینی یا ارتقای اپراتورهای درها آسان است و نیاز به متوقف کردن سیستم‌های آسانسور در مدت‌زمان طولانی نخواهد داشت.
اگر افراد بیاموزند که درها را به‌طور دستی یا به‌زور متوقف نکنند، می‌توانید از دراز شدن عمر درهای آسانسورتان مطمئن شوید و احتمال نیاز به تعمیر آسانسور و درهایش را به‌حداقل برسانید. بااین‌حال، حتی در یک ساختمان با مسافران آگاه به حفظ آسانسور، لازم است که در بازدیدهای دوره‌ای سرویس و نگهداری آسانسور گاهی بررسی درها صورت بگیرد تا نیاز به تعمیرات آسانسور و بالابر کمتر ایجاد شود.

  • جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آسانسور

ازکارافتادن سیستم تهویه و یا سیستم‌های خنک‌کننده می‌تواند موجب گرم شدن بیش‌ازحد سیستم کنترلی و ازکارافتادن آن شود. به‌علاوه سیستم کنترلی مصرف انرژی بالایی دارند. با جایگزینی یک سیستم مدرن‌تر می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد. گاهی برای حفظ و نگهداری آسانسور لازم است که برخی از بخش‌های آن جایگزین شوند. با جاگزینی این قطعات می‌توان مطمئن شد که در طی سال‌ها حیات آسانسور، با سرویس و نگهداری آسانسور می‌توان نیاز به تعمیرات آسانسور و بالابر را به‌حداقل خواهد رساند.

  • مناسب بودن کیفیت برق و جلوگیری از نوسانات برقی آسانسور

اگر متوجه شده‌اید که تغییرات و نوساناتی در برق و ولتاژ کل ساختمان وجود دارد، بدانید که باید فکری به‌ حال آسانسور خود کنید. وگرنه، این نوسانات می‌تواند آسیب‌هایی به آسانسور شما وارد کند. در این موارد، تعمیرات آسانسور مستلزم حل مشکل تغذیه است. شاید به یک منبع برقی برای آسانسور نیاز دارید تا این اعوجاج‌ها کار آسانسور شما را به تعمیرات جدی و هزینه‌بر نکشاند.

  • سرویس‌ آسانسور به‌طور دوره‌ای

حتی در ساختمان‌هایی که ساکنان باملاحظه هستند و سعی می‌کنند که سلامت آسانسور را با اضافه‌بار، بدرفتاری و بی‌توجهی به‌خطر نیدازند، همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، بازهم نیاز به سرویس و نگهداری آسانسور به‌صورت دوره‌ای وجود خواهد داشت، درست مثل هر دستگاه الکتریکی/مکانیکی دیگر.

 

شرکت افق پیما متخصص در طراحی و ساخت انواع آسانسور در اصفهان همواره پاسخگوی شما عزیزان است.

برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات خود همچنین برای دریافت خدمات طراحی و نصب و راه اندازی انواع آسانسور با ظرفیت های متنوع می توانید با متخصصین افق پیما تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

شرکت آسانسور در اصفهان


نوشته: اخبار و مقالات، پشتیبانی و سئو: آوین نت


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *